Social media – tartalom és csatornák áttekintése

CégbarátA közösségi kapcsolatok mindig is léteztek, az emberek évezredek óta kapcsolatban vannak egymással és osztják meg tapasztalataikat, mert genetikusan erre vagyunk programozva. A mai fogalmak szerinti közösségi média tehát nem újdonság, mindössze egy digitális csatorna, amely lehetővé teszi, hogy kapcsolatba lépjünk egymással, információt továbbítsunk vagy élményeket osszunk meg egymással – mindössze egy nagyobb felületen és gyakorlatilag végtelen számú emberrel. A közösségi kapcsolatok lényege az elköteleződés, ami fenntartja, érdekessé vagy hasznossá teszi a kommunikációt. Üzleti szempontok esetében is pontosan ez a lényeg, a vállalkozásnak olyan tartalmakat kell előállítania és megosztania, melyek az olvasó számára valamilyen értéket képvisel.

A tartalommarketing a potenciális vevők számára értékes, releváns és konzisztens, szöveges vagy vizuális tartalmak előállítása és terjesztése. A cél továbbra is az értékesítés, tehát a tartalmaknak a pontosan meghatározott célcsoportok érdeklődését kell felkeltenie. A tartalom lehet sokféle: szórakoztató, segítő vagy motivációs jellegű, de a márkához kell kapcsolódnia. Itt egy olyan stratégiai folyamatról van szó, melyben a tartalmak publikációja az elkötelezettség, a bizalom és tekintély kialakítását és megtartását szolgálja. A social média az emberekről szól, nem a vállalkozásunkról: őket kell megnyerni, hogy vásárlók és támogatók legyenek.

A tartalmak kialakítása során szem előtt kell tartani, hogy a célcsoport számára új tartalmakat kell készíteni és gondozni (ideértve mások tartalmainak behivatkozását vagy sajátok újraposztolását is); a folyamat célja, hogy az adott célcsoportban vagy területen egy véleményvezéri szerep alakuljon ki, ami jóval túlmutat a közösségi médián, ez az alapja a teljes marketing stratégia sikerének. A digitális tartalom akkor sikeres, azaz akkor nézik meg és osztják meg a márkázott tartalmat, ha az egy elfogadott személytől származik, illetve ha az számukra releváns és értékes. Lényeges, hogy a tartalomnak nem cégről vagy a termékről kell szólnia, az vevő csak saját magával foglalkozik. A hagyományos, beékelődő marketinggel szemben (reklám, felugró ablak) a megfelelő tartalom beágyazódik a felek kommunikációjába, amivel a márkával kapcsolatos információk valójában egy pozitív fogyasztói tapasztalatot alkotnak. Ez pedig nemcsak az adott vevő vásárlási hajlandóságát és hűségét erősíti, hanem hajlandó lesz tapasztalainak és a mi tartalmaink megosztására is.

A vevő érdeklődésének felkeltése, minőségi figyelmének és bizalmának megnyerése többféle szöveges és vizuális tartalommal lehetséges. A tartalmak készítése és megosztása során célszerű figyelembe venni, hogy az egyes csatornákon milyen tartalmakat keresnek az emberek, illetve, hogy az adott csatornák mire használhatók:

Facebook – online közösségépítés

Instagram – vizuális megjelenés

Snapchat – belső információk „kiszivárogtatása”

Twitter – csevegés

YouTube – tetszőleges videotartalmak

blog – részletes szöveges tartalmak

A Facebook, Instagram és a Twitter esetében az elérés megoldható akár ingyenesen (a nekik tetsző tartalmat az emberek megosztják, amivel az széles körben láthatóvá válik), illetve van lehetőség fizetett tartalom megjelenítésére is, ezek általában elég pontosan meghatározott célcsoport elérését biztosítják. A gyakorlatban általában célszerű a kettőt kombinálni.

Szolgáltatáscsomagjaink a hátrányos helyzetű kisvállalkozások a marketing világába történő bevezetését szolgálják, részükre testreszabott marketingfejlesztést, illetve médiaszolgáltatást biztosítunk.

—–
A sorozat a VELARI Nonprofit Kft. közreműködésével készült. A VELARI egy szociális szempontokat is figyelembe vevő vállalkozás, mely a hátrányos helyzetű területeken működő vállalkozások marketing tevékenységének megsegítésére fókuszál. Programjainkról és tevékenységünkről további információkat a Szalakóta honlapon lehet találni.

CÉGBARÁT vállalkozásfejlesztési programunk megvalósítása a Széchenyi GINOP-5.1.7-17-2018-00301 számú, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül finanszírozott, az EU és Magyarország Kormánya támogatásával jön létre.

A sorozat következő, vagy előző írásait a CÉGBARÁT kifejezésre keresve található meg! (A szerk. megjegyzése.)

Ajánlott oldalak:
Domain-név
Mélylink
Infoblog

(X)